Heeft u pijn of problemen met lopen? Dat kan vervelende problemen geven in uw dagelijks leven. Klachten kunnen veel verschillende oorzaken hebben. We kunnen U helpen om de oorzaak te vinden en samen beslissen we wat voor U de beste optie is. Lees hieronder meer.

Onze werkwijze kenmerkt zich door onze persoonlijke benadering. Elke klacht is anders, maar ook elk mens en zijn/haar leven is anders. Wij kijken dan ook naar uw klacht in relatie tot uw dagelijks leven, zoals werk, sport enz. U kunt worden geholpen door de podotherapeut of de orthopedisch schoentechnicus.

De loopanalyse

Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan uw looppatroon in onze onderzoeksruimte. In de onderzoeksruimte laten wij U lopen over verschillende loopbanen met verschillende typen ondergronden. We kijken naar uw looppatroon op blote voeten en op uw schoenen.

Uw schoenkeuze

We vragen u ook uw schoenen mee te nemen. Zo leren wij uw schoenkeuze kennen en weten we waar wij rekening mee moeten houden. Maar misschien nog belangrijker: we kunnen de slijtage van de schoenen beoordelen. Dit vertelt veel over uw manier van lopen en kan een relatie hebben met klachten.

Het Echografisch onderzoek

Ook is een echografisch onderzoek inmiddels een belangrijke informatiebron, waarbij we uw (voet)klacht letterlijk in beeld kunnen brengen. Lees hier meer over echografie.

We beslissen samen

Na het verzamelen van alle benodigde informatie beslissen we samen wat voor u de beste optie is. U beslist dus mee in wat we gaan doen voor u. Dit wordt ook wel “shared decision making” genoemd.

Het afleveren van de producten

De producten die wij voor U maken, controleren en passen we tijdens de zgn. aflever-afspraak. We passen de producten aan (bijvoorbeeld op maat voor uw schoenen) indien nodig. Ook kunt u proeflopen op de loopbanen om te zien of het juiste effect wordt bereikt.

Afspraak

Loop & Voetzorg wordt op afspraak gepland. Wenst u meer informatie of wil u een afspraak plannen, neem dan telefonisch contact met ons op via 0251-254051. Een terugbelverzoek versturen is ook mogelijk.

We hebben de beschikking over een Orthopedisch schoentechnicus en een Registerpodoloog. Deze twee disciplines hebben elk hun eigen invalshoek en aanpak. Ze hebben ook veel overeenkomsten en vullen elkaar goed aan.

De podotherapeut: Daan Ekelschot

De podotherapeut herkent en behandelt voet gerelateerde aandoeningen in het houdings- en bewegingsapparaat. Cliënten met voet- en houdingsklachten kunnen bij de podotherapeut terecht voor advies en behandeling ter voorkoming of vermindering van klachten en (ernstige) complicaties aan de voeten.

Podotherapeutische oplossingen behelzen vaak steunzolen / orthopedische voetbedden, siliconen teenorthesen, loophulpmiddelen en lichte schoenaanpassingen. Daan is ook registerpodoloog en is daarnaast MSU echografist enkel/voet, waarbij problemen met echografie in beeld gebracht of uitgezocht kunnen worden.

Orthopedisch Schoentechnicus: Paulus Ekelschot

De orthopedisch schoentechnicus herkent en behandelt ook voet gerelateerde aandoeningen in het houdings- en bewegingsapparaat. Naast alle podologische oplossingen heeft de orthopedisch schoentechnicus ook de beschikking over een scala van oplossingen vanuit de schoen.

Zo kunnen er bijvoorbeeld aanpassingen worden gemaakt aan uw schoenen. Als dat niet voldoende is kunnen semi-orthopedische schoenen (schoenen meer op maat) worden geleverd.

Lees hieronder verder…

U kunt bij ons terecht voor de volgende problemen / klachten:

  • Hielpijn (onze specialisatie)
  • Pijn in de voorvoet
  • Zenuwklachten zoals bv. tarsaal tunnelsyndroom, mortonse neuralgie
  • Teen(stand)afwijkingen zoals, klauwtenen, hamertenen, Hallux Valgus, enz.
  • Standsafwijkingen van voeten zoals bijvoorbeeld doorzakkende voeten
  • Overbelastingsklachten / vermoeidheidsklachten
  • Voetvorm veranderingen / voetdeformaties
  • Algemene loopproblemen, bijvoorbeeld coördinatie
  • Voetklachten bij kinderen
  • Houding- gerelateerde klachten ( knie, heup, rug, nek)
  • (Preventieve) oplossingen bij reuma en diabetes of andere ziekten.

U kunt bij ons terecht voor de volgende producten / leveringen / diensten:

Lees hieronder verder…

Uw huisarts kan verwijzen via ZorgDomein. De podotherapeut kent in de meeste situaties directe toegankelijkheid.

  • Informeer bij uw verzekeraar of u een verwijsbriefje nodig hebt, of kijk in uw polisvoorwaarden.
  • De meeste verzekeringen kennen een vergoeding uit de aanvullende verzekering. 
  • Wij zijn aangesloten bij NVOS-Orthobanda, Stichting LOOP, de NVvP en het SEMH

Veel gestelde vragen / FAQ

De wachttijden voor de eerste afspraak zijn tussen de 1,5 week en 2,5 week.

Levertijden per product verschillen, maar voor steunzolen bedraagt dit 1,5 tot 2 weken.

In de parkeervakken geldt vrij parkeren. Er is ruim parkeergelegenheid, maar de drukte is verschillend. Heeft u moeilijkheden laat het ons dan even weten, dan plannen we een rustig parkeermoment.

Er is helaas geen invalide parkeerplaats aanwezig, deze heeft de gemeente niet ingericht.

In de meeste gevallen hanteren zorgverzekeringen directe toegankelijkheid.

  • Informeer bij uw verzekeraar of u een verwijsbriefje nodig hebt, of kijk in uw polisvoorwaarden.
  • De meeste verzekeringen kennen een vergoeding uit de aanvullende verzekering. Wij hebben een overzicht voor u gemaakt hiervan.
  • Wij zijn aangesloten bij NVOS-Orthobanda, Stichting LOOP en het SEMH

We werken multidisciplinair samen met:

  • Huisartsen
  • Medisch specialisten
  • Fysiotherapeuten
  • (Medisch-) pedicures
  • Podotherapeuten

Zie ook onze pagina “kennis partners en multidisciplinaire samenwerking”

Gelukkig is dit geen veel gestelde vraag.

We doen ons uiterste best om u tevreden te stellen. Natuurlijk kan er soms iets gebeuren waardoor dit niet lukt. Laat het ons direct weten als er iets niet naar wens gaat, dan kunnen we spoedig aan een oplossing werken. Het beste is om ons te bellen op telefoonnummer 0251-254051. U kunt ons ook e-mailen, stuurt u dan uw bericht naar info@paulusekelschot.nl.

Wij zullen binnen 5 werkdagen contact met u opnemen. Wij gaan er vanuit dat we binnen 6 weken tot een goede oplossing zouden kunnen komen. Mochten we er niet uitkomen, dan bestaat de optie om uw klacht bij de klachtencommissie van NVOS-Orthobanda neer te leggen. Op de website van NVOS-Orthobanda kunt u meer lezen over deze mogelijkheid.